Liikunta ja suoliston hyvinvointiTorstai  5.11.2020 14.00 - Torstai 15.00 - ODL Hyvinvointikeskus, 0. krs, Wegelius-sali, Albertinkatu 16

Luennot pidetään ODL:n Wegeliussalissa, osoite on Albertinkatu 16, 0. krs (sisäänkäynti ODL Hyvinvointikeskuksen sisäpihan kautta). Tilaisuudet ovat maksuttomia ja avoimia kaikille tilojen sallimissa rajoissa.

Luennot järjestetään entiseen tapaan Wegeliussalissa Oulussa ja lähetetään etäpisteisiin. Wegeliussaliin otetaan syksyn 2020 luennoille 60 osallistujaa. Uutena mahdollisuutena on tänä vuonna mahdollisuus tilata etäyhteyslinkki ja seurata luentoa omalta koneelta. Kunkin luennon yhteydessä on surveypal-linkki, josta voi tilata etäyhteyslinkin.

Varmistamme turvallisen koulutukseen osallistumisen ottamalla tilaan rajoitetun määrän osallistujia. Lievienkin hengitystieoireiden takia osallistuminen paikan päällä tulee vaihtaa etäyhteydellä osallistumiseen.

To 5.11.2020 klo 14-15 Liikunta ja suoliston hyvinvointi

Maarit Kangas, FT, tutkija, ODL Liikuntaklinikka

Diabetesviikko käynnistyi - Miten menee?Maanantai  9.11.2020

”Minkä ikäinen diabeteksesi? Miten on mennyt?” Tätä kysymme maamme puolelta miljoonalta diabeetikolta alkaneella diabetesviikolla (9.-15.11.2020) ja viikon päätteeksi koittavana Maailman diabetespäivänä 14. marraskuuta. Samalla kuulostelemme, miten elämä diabeteksen kanssa on sujunut, kun yhteisiä vuosia - jopa vuosikymmeniä - on kertynyt.

Tuttuun tapaan juhlistamme diabeetikoiden päivää sinisellä värillä ja valolla. Osallistu Maailman diabetespäivään somessa ja kerro omat diabeteskuulumisesi, hästägejä eli aihetunnisteita ovat #maailmandiabetespäivä, #mdp2020 ja #diabetesfi. Lisäksi diabetesta sairastavat nuoret tempaisevat #siniranne-kampanjalla. Ideana on lisätä ranteeseen rennosti jotain sinistä ja jakaa kuvia somessa.

Diabetesviikon varrella julkaisemme muun muassa diabeetikoiden videoita ja Diabetes arjessa -kyselyn raportin, lähestymme kansanedustajia diabeetikoiden asialla ja jaamme verkkosivuillamme ylilääkärimme Pirjo Ilanne-Parikan diabetesaiheisen luennon.

Maailman diabetespäivänä lauantaina 14.11. julkistamme lisäksi Vuoden diabetesteko -tunnustuspalkinnon saajan, ja Maailman diabetespäivän perinteinen tekstiviestitervehdys lähtee taas kymmenille tuhansille Diabetesliiton jäsenille.

Koronatilanteen vuoksi toivotamme tänä vuonna hyvää diabetesviikkoa korostetun virtuaalisesti ilman yleisötapahtumia, klikkaa tästä kampanjasivuillemme osoitteeseen www.diabetes.fi/mdp2020.

Diabetesviikon tunnuskuva: ikämies katsoo ylöspäin
Jäsen/diabetesiltaKeskiviikko  18.11.2020 17.30 - Keskiviikko 19.00 - Aleksinkulma,os. aleksanterinkatu 9, 90100 OULU
Jäsenillan ohjelma on vielä avoin.
Vaihdevuosien vaikutus elintapoihinTiistai  24.11.2020 14.00 - Tiistai 15.00 - ODL Hyvinvointikeskus, 0. krs, Wegelius-sali, Albertinkatu 16

Ti 24.11.2020 klo 14-15 Vaihdevuosien vaikutus elintapoihin

Tiina Nylander, LL, liikuntalääketieteen erikoislääkäri, ODL Liikuntaklinikka

Marja Vanhala, ravitsemusterapeutti, FT ODL Liikuntaklinikka

Yhdistetty kevät- syyskokousTiistai  24.11.2020 17.00 - Yhdistyksen toimisto os, ratakatu 11, 90130 Oulu

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilan johdosta kevät- ja syyskokous pidetään yhdistettynä tiistaina 24.11.2020 klo 17.00 alkaen yhdistyksen toimistolla os. ratakatu 11, 90130 OULU. Kokouksessa käsitellään sääntömääräisten asioiden lisäksi yhdistyksen sääntömuutos. Tervetuloa!