Tyyppi 1 tasapainoilee -verkkokurssiTorstai  1.9.2022

Ykköstyyppi, tule Tyyppi 1 tasapainoilee -kurssille

”Hoitomotivaatio parani, ja hypopelko hälveni merkittävästi muiden kokemuksista ja ohjaajien neuvoja lukiessa.”

”Oman diabeteksen ja siihen liittyvien tunteiden läpikäynti oli aivan uusi kokemus. Psykologinen osuus oli ehdottoman tärkeä.”

Tyyppi 1 tasapainoilee -verkkokurssi on viisi viikkoa kestävä ohjattu verkkokurssi, jonka aikana pääset pohtimaan diabetestasi yhdessä muiden ykkösten ja ammattilaisten kanssa. Kurssilla ohjaajina toimivat diabeteshoitaja, psykologi ja ravitsemusterapeutti.

Verkkokurssi tukee oman diabeteshoitajasi ja -lääkärisi antamaa ohjausta. Kurssilla ei anneta yksityiskohtaisia hoito-ohjeita, eikä se korvaa oman hoitopaikan antamaa ohjausta. Verkkokurssille osallistumisen edellytyksenä on, että sinulla on hoitosuhde terveydenhuoltoon ja mahdollisuus päästä diabeteshoitajan tai lääkärin vastaanotolle, mikäli kurssin aikana sellainen tarve ilmenee.

Huomioithan, että verkkokurssi ei sovellu alkuohjaukseksi vastasairastuneelle.

Verkkokurssin sisältö

Verkkokurssi koostuu viidestä viikottain avautuvasta itseoppimisjaksosta. Verkkokurssi on avoinna kellon ympäri viikon jokaisena päivänä: voit osallistua juuri itsellesi sopivana ajankohtana.

Verkkokurssin keskeisiä teemoja ovat:

• jaksaminen
  • hyvinvointi
  • vertaistuki

Verkkokurssilla käsiteltäviä teemoja työstetään pääasiassa yhteisten keskustelujen ja viikoittaisten tehtävien avulla. Jokaisen kokemus on arvokas. Uusi kurssiviikko aukeaa perjantaisin ja saat uudesta viikosta muistutusviestin sähköpostiisi. Verkkokurssin sivuilta löytyy muun muassa videoita, artikkeleita ja pohdintatehtäviä sekä keskustelupalsta, jossa voit jakaa ajatuksiasi ja kokemuksiasi. Keskusteluissa ovat mukana myös verkkokurssin ohjaajat. Verkkokurssin osallistujien tietoja ei julkaista toisille kurssilaisille: käyt verkkokurssia täysin anonyyminä valitsemallasi nimimerkillä. Verkkokurssiin on hyvä varata aikaa 2-3 tuntia viikossa.

”Jokainen jakso oli mielenkiintoinen ja asiat helppo käydä kotona läpi. Tietoahan on netissä ihan ähkyyn asti, ei pysty välttämättä omaksumaan sitä tiedon paljoutta. Jaksoissa tuotiin asiat monipuolisesti esille ja helppo miettiä sen perusteella omahoitoa.”

Kursiivilla olevat tekstit ovat otteita osallistujien kurssipalautteista.

Hinta

Kurssimaksu on 30 € ja se laskutetaan verkkokurssin alettua. Huomaathan, että ilmoittautumisesi verkkokurssille on sitova: laskutamme kurssimaksun, jos et peruuta osallistumistasi viimeistään kahta arkipäivää ennen kurssin alkamista.

Ilmoittaudu mukaan

Verkkokurssille osallistumiseen tarvitset sähköpostiosoitteen ja perusosaaminen netin käytössä riittää.

Syksyn 2022 Tyyppi 1 tasapainoilee -verkkokurssit:

Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Jos sähköpostia ei kuulu, tarkistathan sähköpostisi roskapostikansion. Saat verkkokurssin alkua edeltävänä maanantaina diabeteshoitajalta Tervetuloa verkkokurssille -sähköpostin, jossa ovat tunnukset ja toimintaohjeet verkkokurssille sekä verkkokurssin ennakkotehtävä.
Jos sinulla on kysyttävää verkkokurssista, voit olla yhteydessä verkkokurssista vastaavaan diabeteshoitajaan Henna Lietzéniin sähköpostilla verkkokurssit(at)diabetes.fi tai puhelimitse 050 473 1465.

Tapahtuman kotisivut

Haluatko edetä pienin askelin kohti parempaa oloa ja terveempiä elintapoja yhdessä muiden kanssa vertaisohjaajan tuella?Torstai  22.9.2022 17:30 - Torstai 19:00 - Kumppanuuskeskus, Kansankatu 53, Oulu .

Tule mukaan Kumppanuuskeskuksen Vertaistervarit-ryhmään!

Ryhmässä saat tietoa ja motivaatiota elintapamuutoksen tekemiseen ja ylläpitämiseen vertaistuen avulla.

Paikka: Kumppanuuskeskus (Kansankatu 53, 90100 Oulu)

Aika: Torstaisin 22.9.-10.11.2022 klo 17.30-19.00.

Ilmoittaudu: https://link.webropol.com/s/ilmoittautuminen-kumppanuuskeskuksen-ryhmaan

Ryhmään mahtuu 10 ilmoittautunutta. Osallistuminen on maksutonta.

Lisätietoja: vertaistervarit@psori.fi / Mirka Jutila p. 050 5321 619

Tapahtuman kotisivut

Seniorikerho kokoontuu yhdistyksen toimistollaKeskiviikko  28.9.2022 12:00 - Yhdistyksen toimisto os, ratakatu 11, 90130 Oulu
Seniorikerho kokoontuu keskiviikkona 28.9.2022 klo 12:00 alkaen.
Tervetuloa!
Videochat aikuisille ykköstyypeilleTorstai  29.9.2022 19:00 - Torstai 20:30

Videochat aikuisille ykköstyypeille

Tervetuloa juttelemaan diabetekseen liittyvistä aiheista! Aihe on määritelty ennakkoon, mutta jutut voivat vaihdella ja rönsyillä ennakkoon ilmoitetuista sen mukaan, mitä osallistujilla on mielessä. Keskustelu on rentoa ajatusten vaihtoa ja mukana on kaksi verkkovertaistukijaa Taina ja Timo, joilla itsellään on tyypin 1 diabetes.

Videochat-tapaamiset ovat kerran kuukaudessa ilta-aikaan. Tule mukaan heti tapaamisen alussa klo 19.00, jotta pääset mukaan keskusteluihin sujuvasti. Tapaamisiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Tapaamiset järjestetään Google Meet-videoneuvotteluohjemalla. Tapaamisten linkit ja aiheet löytyvät sekä täältä verkkosivulta ja Tapahtuma-kalenterista että erillisistä Facebook-tapahtumista.

Syksyn 2022 videochatin tapaamiset ovat torstai-iltaisin klo 19.00-20.30 kerran kuukaudessa.

To 29.9. klo 19.00-20.30 Mitä harrastaisin huonolla säällä? Liity tapaamiseen tästä linkistä.