29.11.2019

Tervehdys!

Haluaisitko kertoa kokemuksiasi hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen vaikutuksista verensokeritasapainoosi? Haen osallistujia sähköisesti toteutettavaan kyselytutkimukseen! (lupa tutkimuskutsuun saatu ylläpidolta)

Olen ravitsemustieteen opiskelija Itä-Suomen yliopistosta ja teen tällä hetkellä pro gradu -tutkielmaa, jossa selvitän tyypin 1 diabetesta sairastavien aikuisten kokemuksia hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen vaikutuksista verensokeritasapainoon. Kyselyyn vastaajan tulee olla vähintään 18-vuotias ja hoitomuotona tulee olla joko monipistoshoito tai insuliinipumppuhoito.

Kysely koostuu monivalintatyyppisistä kysymyksistä, ja joitain vastauksia voi halutessaan perustella avoimesti. Kyselyn alussa selvitetään lyhyesti vastaajan perustietoja sekä diabeteksen hoitoon, verensokeritasapainoon ja ruokavalioon liittyviä taustatietoja. Tämän jälkeen kyselyssä käsitellään hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen vaikutuksia verensokeritasapainoon ja insuliinin annosteluun.

Kyselyyn vastaaminen vie arviolta noin 15-20 minuuttia. Voit tehdä kyselyn joko yhdellä kertaa valmiiksi tai tarvittaessa tallentaa keskeneräiset vastaukset ja jatkaa kyselyä myöhemmin uudestaan (syöttämällä kyselyn lopussa sähköpostiosoitteesi, saat sähköpostiisi automaattisesti linkin kyselyn jatkamiseen). Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti ja anonyymisti, eikä kyselyyn vastaajia voida tunnistaa.

Vastaamalla kyselyyn tuot julki tärkeää tietoa, mikä parhaimmillaan edistää tyypin 1 diabeetikoiden hoidon kehittämistä! Pro gradu -tutkielma on tarkoitus julkaista kokonaisuudessaan Itä-Suomen yliopiston sähköisessä arkistossa viimeistään syksyllä 2020. Jos kaipaat lisätietoja kyselystä, niin vastaan mielelläni tiedusteluihin sähköpostitse.

Kiinnostuitko? Kysely on avoinna 10.12.2019 klo 23:59 asti. Suuret kiitokset etukäteen kaikille kyselyyn vastaajille!

Linkki kyselylomakkeeseen: https://elomake.uef.fi/lomakkeet/22567/lomake.html

Ystävällisin terveisin,
Janne Makkonen
Ravitsemustieteen opiskelija (Itä-Suomen yliopisto) ja tyypin 1 diabeetikko myös itse
jannemak@student.uef.fi

31.10.2022Influessarokotukset ovat käynnistymässä - diabetesta sairastavien suositeltavaa ottaa rokote
25.10.2022Diabetesliitto STM:lle: Insuliinit pois ensi vaiheen apteekkivaihdosta
29.09.2022Diabetesverkosto vaatii parannusta diabetesta sairastavien lasten omahoidon tukeen kouluissa
04.04.2022Hoitotar­vi­ke­jakelu ja suojain­jakelu muuttavat Kontin­kan­kaalta osoitteeseen Rautatienkatu 81
22.11.2021Hoitotarvikkeet ja apuvälineet
01.08.2021Kuulu tähän porukkaan - päivitä tietosi
09.11.2020Diabetesviikko käynnistyi - Miten menee?
13.03.2020Diabetesliitto peruuttaa tai siirtää kevään 2020 kurssinsa ja tapahtumansa
29.11.2019Pro gradu -tutkielma, jossa selvitetään tyypin 1 diabetesta sairastavien aikuisten kokemuksia hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen vaikutuksista verensokeritasapainoon
18.10.2019Kaapo Kakko, 18, huomasi jo lapsena olevansa etevä lyömään mustaa kiekkoa reppuun

Siirry arkistoon »