Diabetesviikko käynnistyi - Miten menee?

09.11.2020

Ajankohtaista

”Minkä ikäinen diabeteksesi? Miten on mennyt?” Tätä kysymme maamme puolelta miljoonalta diabeetikolta alkaneella diabetesviikolla (9.-15.11.2020) ja viikon päätteeksi koittavana Maailman diabetespäivänä 14. marraskuuta. Samalla kuulostelemme, miten elämä diabeteksen kanssa on sujunut, kun yhteisiä vuosia - jopa vuosikymmeniä - on kertynyt.

Tuttuun tapaan juhlistamme diabeetikoiden päivää sinisellä värillä ja valolla. Osallistu Maailman diabetespäivään somessa ja kerro omat diabeteskuulumisesi, hästägejä eli aihetunnisteita ovat #maailmandiabetespäivä, #mdp2020 ja #diabetesfi. Lisäksi diabetesta sairastavat nuoret tempaisevat #siniranne-kampanjalla. Ideana on lisätä ranteeseen rennosti jotain sinistä ja jakaa kuvia somessa.

Diabetesviikon varrella julkaisemme muun muassa diabeetikoiden videoita ja Diabetes arjessa -kyselyn raportin, lähestymme kansanedustajia diabeetikoiden asialla ja jaamme verkkosivuillamme ylilääkärimme Pirjo Ilanne-Parikan diabetesaiheisen luennon.

Maailman diabetespäivänä lauantaina 14.11. julkistamme lisäksi Vuoden diabetesteko -tunnustuspalkinnon saajan, ja Maailman diabetespäivän perinteinen tekstiviestitervehdys lähtee taas kymmenille tuhansille Diabetesliiton jäsenille.

Koronatilanteen vuoksi toivotamme tänä vuonna hyvää diabetesviikkoa korostetun virtuaalisesti ilman yleisötapahtumia, klikkaa tästä kampanjasivuillemme osoitteeseen www.diabetes.fi/mdp2020.

Diabetesviikon tunnuskuva: ikämies katsoo ylöspäin
09.11.2020Diabetesviikko käynnistyi - Miten menee?
13.03.2020Diabetesliitto peruuttaa tai siirtää kevään 2020 kurssinsa ja tapahtumansa
29.11.2019Pro gradu -tutkielma, jossa selvitetään tyypin 1 diabetesta sairastavien aikuisten kokemuksia hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen vaikutuksista verensokeritasapainoon
18.10.2019Kaapo Kakko, 18, huomasi jo lapsena olevansa etevä lyömään mustaa kiekkoa reppuun
23.01.2019Oulun yliopistolliseen sairaalaan toimitettu ensimmäinen CE-hyväksytty Thermidas IR-järjestelmä kliiniseen työhön