Tyyppi 1 tasapainoilee -verkkokurssiPerjantai  14.4.2023

Tyyppi 1 tasapainoilee -verkkokurssi

Haluatko pohtia, miten sinulla nyt menee, teetkö asioita diabeteksesi suhteen, joita haluat? Haluatko jakaa kokemuksiasi ja ajatuksiasi toisten tyypin 1 diabetesta sairastavien kanssa?

Tyyppi 1 tasapainoilee

Ohjattu verkkokurssi

Hinta: 30 €

Seuraava verkkokurssi: 14.4.-12.5.2023 hae mukaan täällä.

Kenelle

Verkkokurssi on tarkoitettu sinulle, joka elät diabetesarkea tyypin 1 diabeteksen kanssa sekä haluat jakaa kokemuksiasi ja ajatuksiasi toisten osallistujien kanssa. Verkkokurssi on tarkoitettu aikuisille tyypin 1 diabetesta sairastaville, joilla on ollut diabetes jo useamman vuoden.

Verkkokurssi ei sovellu alkuohjaukseksi vastasairastuneelle. Verkkokurssille osallistumisen edellytyksenä on, että sinulla on hoitosuhde terveydenhuoltoon ja mahdollisuus päästä diabeteshoitajan tai lääkärin vastaanotolle, mikäli kurssin aikana sellainen tarve ilmenee. Huomioithan, että verkkokurssi ei korvaa hoitajan tai lääkärin antamaa ohjausta.

Verkkokurssin sisältö

Tyyppi 1 tasapainoilee on diabeteshoitajan, psykologin ja ravitsemusterapeutin ohjaama neljän viikon verkkokurssi, jonka aikana voit rauhassa pohtia omahoitoasi. Verkkokurssilla ei anneta yksilökohtaista hoidonohjausta, vaan sen tarkoitus on tukea oman hoitotahosi antamaa ohjausta. Verkkokurssin teemoja ovat hyvinvoinnin tukeminen diabetesarjessa, perusasioiden kertaus ja kokonaisvaltainen hyvinvointi. Jokaiseen teemaan liittyy erilaisia tehtäviä. Verkkokurssin keskustelualueella voit jakaa ajatuksiasi ja pohdintojasi sekä kysyä ohjaajilta mieltä askarruttavista asioista.

Verkkokurssi tukee oman diabeteshoitajan ja -lääkärin antamaa ohjausta. Kurssilla ei anneta yksityiskohtaisia hoito-ohjeita, eikä se korvaa oman hoitopaikan antamaa ohjausta.

Varaudu käyttämään verkkokurssiin aikaa suunnilleen pari tuntia viikossa. Verkkokurssin osallistujien tietoja ei julkaista toisille osallistujille: voit käydä verkkokurssia itse valitsemallasi nimimerkillä. Otteita kurssipalautteista:

”Jokainen jakso oli mielenkiintoinen ja asiat helppo käydä kotona läpi. Tietoahan on netissä ihan ähkyyn asti, ei pysty välttämättä omaksumaan sitä tiedon paljoutta. Jaksoissa tuotiin asiat monipuolisesti esille ja helppo miettiä sen perusteella omahoitoa.”

”Oman diabeteksen ja siihen liittyvien tunteiden läpikäynti oli aivan uusi kokemus. Psykologinen osuus oli ehdottoman tärkeä.”

Hinta

Kurssimaksu on 30 € ja se laskutetaan verkkokurssin alettua. Huomaathan, että ilmoittautumisesi verkkokurssille on sitova: laskutamme kurssimaksun, jos et peruuta osallistumistasi viimeistään kahta arkipäivää ennen kurssin alkamista.

Ilmoittaudu mukaan

Tarvitset vain sähköpostiosoitteen ja perustaidot netin käytössä: kurssille osallistutaan tietokoneen, tabletin tai matkapuhelimen selaimella. Huolehdithan, että käyttämäsi laitteen päivitykset ovat ajan tasalla, niin kurssisisältöjen käyttö on sujuvaa.

Kevään 2023 Tyyppi 1 tasapainoilee -verkkokurssi:

Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi vahvistusviestin. Jos sähköpostia ei kuulu, tarkistathan sähköpostisi roskapostikansion. Saat verkkokurssin alkua edeltävänä maanantaina diabeteshoitajalta Tervetuloa verkkokurssille -sähköpostin, jossa ovat tunnukset ja toimintaohjeet verkkokurssille sekä verkkokurssin ennakkotehtävä.

Lisätietoja

Jos sinulla on kysyttävää verkkokurssista, voit olla yhteydessä verkkokurssista vastaavaan diabeteshoitajaan Henna Lietzéniin sähköpostilla verkkokurssit(at)diabetes.fi tai puhelimitse 050 473 1465.
Tervetuloa mukaan verkkokurssillemme!

D-opiston tietosuojaseloste (pdf) (67.6 KB)

Hae maksuttomaan Vertaistervarit-ohjaajakoulutukseenKeskiviikko  19.4.2023 - Kumppanuuskeskus, Kansankatu 53, Oulu .

Koulutus järjestetään 6.5. ja 13.5. klo 10-16 Kumppanuuskeskuksella (Kansankatu 53, Oulu).

Voit osallistua lähipäiviin myös Teams-etäyhteydellä (opastamme tarvittaessa). Koulutus sisältää ennakko- ja välitehtävän.

Koulutus sopii kaikille, joilla on mielenkiintoa oppia ohjaamaan elintapamuutosteemaista vertaisryhmää.

Koulutuksessa saat tietoa elintapamuutoksen tukemisesta vertaistoiminnan keinoin jaopit suunnittelemaan vertaisryhmän ohjelmaa, jossa ovat teemoina esim. syöminen/ ruoka, liikkuminen, päihteiden vaikutus hyvinvointiimme ja hyvä uni.

Lisätietoa anne.savuoja@psori.fi, puh. 0400 867 927

Anne Savuoja

Projektipäällikkö | p. 0400 867 927| anne.savuoja@psori.fi |

Kansankatu 53 | 90100 Oulu |

Vertaistervarit | Lähellä.fi | Facebook | Instagram | Twitter

...

Tapahtuman kotisivut

MAKSUTON LAKINEUVONTATiistai  25.4.2023 11.00 - Tiistai 13.00 - Kumppanuuskeskus Kansankatu 53, 90120 Oulu

Lisätietoa: info@kumppanuuskeskus.fi Puh. 050 348 4676

Maksuttomassa lakineuvonnassa ei laadita asiakirjoja. Saat neuvontaa seuraavissa oikeudellisissa asioissa: Avioehtosopimus, testamentti ja edunvalvontavaltuus Ositus- ja perinnönjakoasiat, perunkirjoitus Lapsen huolto- ja tapaamisoikeus ja elatus Riita-asiat Tiistai

Tiistai 25.4 2023 klo 9-11 Keskustelut ovat luottamuksellisia. Vastaanotto saapumisjärjestyksessä. Kahvitarjoilu.

Kumppanuuskeskus Kansankatu 53, Oulu Tervetuloa Nuorten Ystävät ry:n järjestämään Digikahvilaan Kumppanuuskeskuksen Kahvilatila Laiturissa (Kansankatu 53, 90100 Oulu)! Onko sinulla ongelmia puhelimen, tabletin tai kannettavan kanssa? Voit tulla kysymään neuvoa ja ottaa vaikka laitteesi mukaan! Tapahtumassa on kahvitarjoilu. Digikahvila torstaisin klo 12-14, ellei toisin mainita! DIGIKAHVILA

Kansankatu 53, 90100 Oulu

www.kumppanuuskeskus.fi

Tapahtuman kotisivut

Riittääkö fyysinen työ liikunnaksiTiistai  25.4.2023 14.00 - Tiistai 15.00 - ODL Wegeliussali, Albertinkatu 16, 0. krs (sisäänkäynti ODL Hyvinvointikeskuksen sisäpihan kautta

Aiheesta luennoi fysioterapeutti Roosa Luusuaniemi ODL Liikuntaklinikalta.

Luennot järjestetään Wegeliussalissa Oulussa ja lähetetään etäpisteisiin. Voit myös seurata luentoa omalta koneeltasi.  Kunkin luennon yhteydessä on surveypal-linkki, josta voi tilata etäyhteyslinkin.

Raahe: NeuvoRassi, Kauppaporvari, Kirkkokatu 28, 92100 Raahe.

Muutokset luentojen seuraamisiin etäyhteyspaikoista ovat mahdollisia.

Tapahtuman tiedot

Järjestäjä

ODL Liikuntaklinikka ja Oulun kaupungin liikuntapalvelut

Päivämäärä

25.4.2023

14:00–15:00

Sijainti

ODL Wegeliussali, Albertinkatu 16, 0. krs (sisäänkäynti ODL Hyvinvointikeskuksen sisäpihan kautta) Karttalinkki

Hinta

Tilaisuudet ovat maksuttomia ja avoimia kaikille tilojen sallimissa rajoissa.

liikuntaklinikka@odl.fi

Ilmoittautuminen

Tapahtuman kotisivut

KevätkokousKeskiviikko  26.4.2023 17.00 - Yhdistyksen toimisto os, ratakatu 11, 90130 Oulu
Yhdistyksen kevätkokous pidetään keskiviikkona 26.4.2023 klo 17.00  alkaen yhdistyksen toimistolla os. ratakatu 11, 90130 OULU. Esillä sääntömääräiset asiat. Tervetuloa!
Pelaa liikkuen -vinkkipäivä OulussaLauantai  29.4.2023 10.00 - Lauantai 13.00 - Kumppanuuskeskus, Kansankatu 53, Oulu .

Hei diabetesyhdistyksessä toimiva liikunnan vertaisohjaaja, sellaiseksi aikova tai jäsen, joka haluat tuoda liikunnallisia vinkkejä oman yhdistyksensi toimintaan, lähde mukaan Oulussa järjestettävään Pelaa liikkuen -vinkkipäivään lauantaina 29.4.2023 klo 10-13!

Hyvä tietää

Tällä sivuilla julkaistut tapahtumat ovat pääosin diabetesyhdistysten järjestämiä, löydät sivulta myös Diabetesliiton tapahtumat.

Osa tapahtumista on avoimia ainoastaan diabetesyhdistysten jäsenistölle, mutta suurimpaan osaan ovat tervetulleita kaikki tapahtumien teemoista kiinnostuneet.

Tapahtumakalenterimme ei ole kattava; näillä sivuilla julkaistaan vain ne tapahtumat, joiden tiedot on ilmoitettu Diabetesliittoon (yhdistykset, ilmoitattehan tapahtumanne Työkalupakin kautta). Lisää tapahtumia löytyy muun muassa yhdistysten omilta verkkosivuilta.

Tervetuloa mukaan tapahtumiimme!

Peruutusehdot Diabetesliiton järjestämissä tilaisuuksissa

Jos olet ilmoittautumassa Diabetesliiton järjestämään tilaisuuteen, tutustu alla oleviin peruutusehtoihin. Nämä peruutusehdot eivät koske Diabetesliiton järjestämiä kursseja diabetesta sairastaville ja läheisille eivätkä Diabetesliiton järjestämiä koulutuksia ammattilaisille.

Diabetesliiton järjestämien tilaisuuksien peruutusehdot (pdf) (125.1 KB)